Razstava del akademske slikarke Marie Karnar-Lemesheve
15. september – 31. oktober 2016
štauharija Stare železarne, Ravne na Koroškem
Predstavljena so izbrana dela, ki sodijo v sklop slikarkinega magistrskega študija grafike na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani (prof. Bojan Gorenec). Za študij slikarstva se je Maria Karnar-Lemesheva odločila iz nekega notranjega vzgiba, ki je v njej tlel vrsto let pred tem, še v rodni Moskvi. Čeprav se je na poti izobraževanja sprva usmerila v novinarske in arhitekturne ter oblikovalske vode, je ostala zvesta svoji prvinski želji po likovnem ustvarjanju, ki se na začetku njene postakademske poti izraža zlasti v slikarstvu in grafiki.
Kot nakaže že naslov razstave, slikarka kot opazovalka odslikava železarski svet z ženske pozicije in vanj vnaša elemente lastnega dojemanja. Pravzaprav gre za to, da je avtorica iz besede ingot popolnoma naključno skovala besedo inglot, saj je šlo sprva za napačno razumevanje imenovanja tega nepogrešljivega člena znotraj jeklarske proizvodnje (ingot = industrijski polizdelek, Inglot = poljska kozmetična hiša). V svojih delih slikarka odslikava železarski svet z ženske pozicije in vanj vnaša elemente domačnosti, ki omehčajo njihovo surovost. S tem širokopoteznim slikanjem na večjih formatih ustvarja svojevrsten kolaž grafike in slikarstva, simbolično pa nudi vpogled v diapazon ženskega in moškega principa. V tehničnem oziru se umetnica izraža v grafiki (jedkanici, akvatinti in rezervažu), pri slikanju pa uporablja akril in oglje na dokaj nekonvencionalnem nosilcu – rjuhi. V bistvu je prostor svoje tokratne postavitve, interier nekdanje železarske hale, uporabila za neobičajen način predstavitve svojih platen. Monumentalne poslikane površine se namreč nahajajo med rjuhami in skupaj z njimi igrajo vlogo obešenega perila, spuščene na gledalčev nivo pa ponujajo intimnejši dialog.
Karnar-Lemesheva izbrano temo podaja na izrazito samosvoj in subtilen način, ne le preko nosilca, pač pa tudi z detajli, ki se nekoliko prikradejo v motivno polje. Večinoma so le-ti vezani na rodno Rusijo in njene atribute, podobno pa je tudi s slogovno usmeritvijo slikarkinih del, v katerih lahko zaznamo zametke ruske avantgarde dvajsetih let preteklega stoletja, ki so spreminjali tematske in slogovne pristope in prispevali svoj delež k razvoju modernizma v likovni umetnosti. S svojim načinom slikanja na večjih formatih, avtorica ustvarja svojevrsten kolaž grafike in slikarstva, simbolično pa nudi vpogled v diapazon ženskega in moškega principa. Motivno snovnost vseskozi gradi z uporabo, mestoma skoraj kubistično razporejenih, temeljnih geometrijskih likov, pri čemer je oblika valja gotovo najpogostejša in jo avtorica s pridom postavlja v različne asociativne vloge. V motivno polje se marsikje prikrade uporaben predmet s prikrito simboliko, kot je razvidno predvsem v serijah slikarskih in grafičnih del Tovarna, Ujetost in Ostanki sveta.
V delih Marie Karnar-Lemesheve se v dobi multimedijske umetnosti odraža zanimiv preplet dokaj tradicionalnih tehničnih veščin s sodobno, družbeno angažirano tematiko, ki je podana na izrazito samolasten način. S tem avtorica kaže na pogumne korake, ki jih ubira na tej stopnji svoje postštudijske poti, kar se odraža tako v slogovnem kot tudi v tehničnem in motivnem pomenu.
Razstava je nastala v okviru projekta Slovenska pot kulture železa.
Pokrovitelj razstave je družba SIJ Group.
Galerija
Informacije
![]() | LOKACIJA | Koroška cesta 12, Ravne na Koroškem, 15. 9. - 31. 10. 2016 |